Het online business, media & marketing platform Emerce heeft een artikel over Brand-management gepubliceerd. Ook voor ons en onze doelgroep wordt een aantal toepasselijke marketingtrends benoemd!
Trends sluiten aan op de tijdgeest. In 2020 was daar natuurlijk een flinke ontwrichting. Welke gevolgen zijn daarvan in Brand-management merkbaar? We benoemen een aantal highlights uit het artikel die ook voor jullie van toepassing kunnen zijn.
Het lijkt een open deur, maar persoonlijke aandacht gaat in 2021 een grote rol spelen, na een jaar waarin we afstand van elkaar moesten houden. Digitalisering maakt het mogelijk klanten uitstekend op afstand te bedienen. Maar het gevaar ligt op de loer dat we vergeten dat achter elk e-mailadres, social media post of een bestelling een mens ‘schuilgaat’.
Een duidelijk beeld van je organisatie hebben, helpt je bij het maken van moeilijke keuzes. Als merk word je continu geconfronteerd met situaties die niet in de kwartaalplanning stonden. Een helder DNA van je organisatie maakt het eenvoudiger navigeren in grillige tijden.
Transparant
Het één beloven en het ander doen, kan veel schade veroorzaken! De merkwaarden die sommige bedrijven op hun website of andere kanalen communiceren, liggen niet in lijn met de realiteit. Zorg dat je transparant bent!
Sluiten gedragingen van jouw stakeholders niet aan bij je merkidentiteit? Dan loop je het risico dat je merk als geheel wordt aangetast. Zorg ervoor dat je merkboodschap leeft bij al je stakeholders!
Het automatiseren van brand-management met de juiste software wordt in 2021 gemeengoed. Waarom? Brand-management tools helpen je jouw uitingen te stroomlijnen!
Lees hier het volledige artikel van online business, media & marketing platform Emerce .