De reiswereld heeft flink te lijden gehad onder de coronapandemie. Reizen was lange tijd niet of slechts beperkt mogelijk. In 2021 werd het moederbedrijf van D-reizen door de rechtbank in Haarlem failliet verklaard. Online reisbureau Prijsvrij nam vervolgens onderdelen van D-reizen over, waaronder fysieke winkels. Hagenaar Reclame heeft twintig locaties van het vernieuwde D-reizen mogen voorzien van een nieuwe uitstraling, waardoor de winkels weer een eigentijds karakter hebben.
Vernieuwde uitstraling
Inmiddels zijn tachtig fysieke winkels heropend. Een aantal is omgetoverd naar een nieuw winkelconcept. Eind 2023 moeten alle winkels omgebouwd zijn. Hagenaar Reclame heeft in december 2022 en januari 2023 twintig van deze locaties mogen voorzien van nieuwe lichtreclame en uitsteekbakken. Zo krijgen de winkels weer een moderne uitstraling die herkenbaar en passend is in een winkelstraat van deze tijd. Diverse winkels hebben we voorzien van nieuwe luifels met dibond platen en een grijze folie. De beleving staat weer centraal in de winkels van D-reizen. Het was een mooi project om zo’n gevestigde naam te helpen met het realiseren van hun nieuwe start. Uitstraling doet ertoe!
Winstgevend
De Prijsvrij D-reizen Groep heeft in 2022 een zeer goed jaar gedraaid met een winstgevende omzet van 480 miljoen euro. Volgens het reisconcern is deze winst evenredig verdeeld tussen Prijsvrij Vakanties en D-reizen. Na de overname is een mix aan offline en online vernieuwingen doorgevoerd. Zo wordt meer ingezet op offline marketing zoals televisie- en radiocampagnes en het creëren van een nieuwe uitstraling voor de fysieke winkels. Gezien de omzetontwikkelingen lijkt dat positief te worden ontvangen.