17-11-2022

Digital signage: verbinding tussen online en ‘echte’ wereld

Voor retail is digital signage dé moderne manier aandacht van je klanten te trekken én vast te houden. Je kunt digitale schermen op verschillende creatieve manieren inzetten!

Digital signage

Je kunt campagnes onder de aandacht brengen, je bezoekersaantallen vergroten, online- en offline-ervaring samenbrengen en klanten langer in je winkel houden. Digital signage in een winkel verbindt de online wereld met de ‘echte’ wereld!

Op basis van een artikel op de website Retailtrends geven we je vijf tips hoe je digital signage het beste kunt inzetten in jouw winkel.

  1. Plan digital signage op basis van het gedrag van je winkelbezoekers: als retailer is het belangrijk een onuitwisbare eerste indruk te maken. 
  2. Maak het eenvoudiger populaire producten te vinden: met behulp van digital signage kun je door heldere navigatie je klanten precies helpen te vinden wat ze zoeken.
  3. Digital signage brengt je klanten ook naar de ‘koude zones’ van je winkel: relevante boodschappen enthousiasmeren en geven het extra duwtje voor een aankoop.
  4. Koppelen van online- en instore-ervaringen: afbeeldingen en video’s wekken zowel nieuwsgierigheid én vergroten je merkbekendheid.
  5. Je Point-of-Sales upgraden: een dynamisch of geanimeerd kleurrijk scherm trekt eerder de aandacht dan statische beelden.

Ben je nieuwsgierig geworden naar aanleiding van deze tips én het artikel? Neem dan contact met ons op: wij helpen je graag verder met onze kennis over digital signage!