Sunt Food stelde ons de vraag of we voor hen een beursstand konden ontwerpen én produceren. Zij reikten de basis aan en onze ontwerpstudio en productieafdeling deed de rest! Sunt heeft de stand ingezet op het Beter eten Festival.
Met als doel geen banaan meer verloren te laten gaan, is Sunt gestart met The Banana Factory. Ze zetten zich in om de huidige voedingsindustrie uit te dagen en positief te veranderen. Dat doen ze met het meest verspilde stuk fruit: de banaan. In hun - en ’s werelds eerste! - bananenfabriek verwerken ze miljoenen afgekeurde bananen tot hoogwaardige ‘no-waste’ bananenpuree voor onze eigen innovatieve bakkerijproducten en andermans producten, zoals smoothies en ijs. Zo belandt die banaan toch nog in de schappen van de retail. Ze beginnen met de vrucht, maar uiteindelijk brengen ze zelfs de schil terug in de voedingsketen!
Het Beter eten Festival werd op 29 en 30 april georganiseerd. Albert Heijn nam het initiatief bezoekers op een andere manier hun missie te laten zien, te laten proeven en te laten beleven. Geïnteresseerden konden ervaren wat voeding voor henzelf en hun omgeving kan betekenen. Verschillende topsprekers gaven acte de préséance, er waren interactieve sessies en workshops te volgen. En natuurlijk was het voedsel van nu en morgen volop te proeven!
Annabel Hoogendoorn van Sunt is tevreden over het festival én de stand: “We zijn heel blij met de uitkomsten! Er werd enorm positief gereageerd op onze stand: voor veel bezoekers sprong onze stand er ook echt uit op het festival! Wij hebben heel prettig samengewerkt met Hagenaar Reclame!”