MVO, veiligheid en duurzaamheid, hot topics tegenwoordig. Ook Hagenaar Reclame blijft hierin niet achter, we lopen nu eenmaal graag voorop. Albert Stel legt uit waarom.
‘We behaalden in 2019 al ons ISO 9001:2005 certificaat en ook de VCA** bezitten wij. Dit jaar leggen we de focus nóg meer op ons handelen. We zetten in op MVO en hopen die belangrijke MVO-verklaring te krijgen.
In 2019 startten we al met een gedragsverandering op het gebied van MVO. We zijn ons afval goed gaan scheiden, kiezen heel bewust voor duurzame materialen waar mogelijk en ook maken we de digitaliseringsslag. We werken bijvoorbeeld papierloos. Onze buitendienstmonteurs gebruiken iPads waarop de afleverbonnen, tekeningen en facturen direct digitaal worden verwerkt. Dat is niet alleen handig voor ons, maar ook voor de klant die direct inzicht heeft in het proces.
We maken bewuste keuzes rondom dergelijke processen om alles goed op orde te hebben. Dat doen we onder het toeziend oog van een MVO-adviseur. Deze begeleidt ons bij het doorlopen van het juiste proces en de integratie van de negen MVO-thema’s: gedragscode, wet–en regelgeving, goed bestuur, P&O beleid, klantenbeleid, omgeving, ketenbeleid, milieu en communicatie. Deze thema’s sluiten aan bij de hoge kwaliteit die wij nastreven. Daar vragen onze klanten om, maar als signbedrijf onderstrepen wij vooral zelf het belang van het op orde hebben van processen en veiligheid. Voor onze medewerkers en onze leefomgeving. En daar helpen deze eisen ons vooral bij.
Hagenaar Reclame loopt voorop als het gaat om deze belangrijke aandachtsgebieden. Wij denken niet alleen na over onze uiteindelijke producten, maar ook over de wijze waarop wij duurzaam en bewust kunnen produceren. We zijn dan ook de juiste partij om mee om tafel te gaan als het om indoor en outdoor reclame gaat.’