Wat kan licht- en gevelreclame opleveren voor retailers? We vroegen het Albert Stel, Commercieel Directeur bij Hagenaar Reclame.
‘Goede gevelreclame geeft de winkel een prettige uitstraling. Het creëert een bepaalde beleving, spreekt aan en valt op. Maar gevelreclame gaat verder. Het is een vorm van branding, voor meer naamsbekendheid en zichtbaarheid in het straatbeeld. Je kunt dan denken aan de naam van de winkel op de gevel, maar we zien ook vaak dat een pakkende pay-off het gewenste effect heeft. Dat maakt direct duidelijk om wat voor zaak het gaat en zo trigger je consumenten of bedrijven om bij je binnen te lopen. Onmisbaar dus!’
Wij willen retailers laten zien wat goede gevelreclame voor hun business kan betekenen. Daarbij spelen wij van Hagenaar Reclame graag in op de wensen van onze klanten. We gaan met elkaar in gesprek en luisteren goed naar wat iemand voor ogen heeft. Soms aan de hand van een aanwezige huisstijl en soms vanuit de vrije hand. De locatie waar de reclame komt is daarbij erg bepalend. Hoe groot is de gevel, wat is de aanlooproute en is er bijvoorbeeld een groot raam aanwezig? Komt de reclame middenin de stad of langs de rijksweg? Dat maakt namelijk nogal een verschil voor het uiteindelijke resultaat. De boodschap moet tenslotte goed zichtbaar zijn.
Ons creatieve team gaat kritisch en met een vakkundige blik aan de slag. We komen vervolgens met een voorstel dat een passend gevoel creëert. Sober of luxe, alles kan! Ook bieden we vaak een alternatief voorstel waarvan wij overtuigd zijn dat het werkt. Zo verrassen wij onze klanten graag. Waarin we ook verrassen is in onze aanpak: we nemen alle zorg uit handen en regelen zelfs de eventuele vergunningen bij de gemeente. Is iedereen akkoord? Dan produceren we de signing in eigen huis en monteren we deze volgens afspraak. En dan komt het moment suprême: het moment waarop iedereen het eindresultaat kan bewonderen. En geloof me, dat is iets om trots op te zijn. De boodschap spreekt voor zich!’