2020 was niet bepaald een ‘standaard’ jaar. De seizoenen verliepen in de gebruikelijke volgorde, maar daar bleef het wel een beetje bij… Toch kijkt Albert Stel in zijn blog terug op een aantal hoogtepunten in het ‘rare jaar’ van Hagenaar Reclame.
“Met 2020 in het vooruitzicht hadden we een aantal mooie projecten op de planning staan. Het doorvoeren van nieuwe huisstijlen, een groot project met digital signage, aanpassingen voor de Retail, zowel indoor, outdoor als digital-signing: het hele spectrum. En toen kwam Corona…”
“Projecten vielen weg of werden ‘on hold’ gezet. Er werd door heel veel opdrachtgevers op de rem getrapt. Maar in April zijn er wel 4 nieuwe collega’s begonnen. Toen zijn we gaan nadenken: wat kunnen wij met onze expertise bijdragen in deze moeilijke tijden? We zijn begonnen met spatschermen, vloerstickers en – als klap op de vuurpijl – desinfectiezuilen. Er bleek een enorme behoefte te zijn aan desinfectiezuilen in combinatie met handgel. Alleen de zoektocht naar goede gel bleek een behoorlijke uitdaging. Want zonder gel heb je niks aan een desinfectie zuil. We hebben mensen moeten inhuren om aan de grote vraag te kunnen voldoen! Super om op deze manier te kunnen helpen.”
“Het is een redelijk drukke baan, waarbij ik alle ballen moet hooghouden. Ik moet ervoor zorgen dat er geen gaten in de planning ontstaan. Er staan regelmatig collega’s aan mijn bureau met vragen over specifieke opdrachten. Ik werk op basis van beschikbare informatie. Daarom heb ik liever te veel dan te weinig informatie over een opdracht. Het is belangrijk dat ik een helder beeld heb, zodat ik de verschillende afdelingen goed kan inzetten. Voor deze baan moet je wel relaxed in je hoofd blijven!”
“Toen na de eerste lockdown het leven weer een iets normalere wending nam, kwam de vraag naar onze reguliere dienstverlening ook weer op gang. En hoe! Weer moesten we nieuwe collega’s aantrekken om onze klanten te kunnen bedienen. Eigenlijk was vanaf dat moment voor ons alles weer als vanouds. Tot in december, en zelfs tussen kerst en oud & nieuw zijn we doorgegaan om alle projecten af te ronden!”
“Ook intern hebben we afgelopen jaar flinke stappen gemaakt. We zijn efficiënter gaan werken, hebben de automatisering verbeterd en hebben een modern planningssysteem ingevoerd. En door die stappen vooruit te zetten, zijn we helemaal klaar voor het nieuwe jaar. Want we hebben veel mooie nieuwe Retail-klanten mogen verwelkomen. Door de grote diversiteit aan sectoren die wij bedienen kan ik alleen maar positief terugkijken. Waar een beetje ‘omdenken’ en creativiteit toe kan leiden…Ik kijk dan ook dankbaar en trots terug op 2020. En nu lekker vol gas vooruit in het nieuwe jaar, zin in!”