24-09-2024

Signing in het digitale tijdperk: welke trends zijn er in digital signing?

Digitale signing is tegenwoordig een onmisbaar onderdeel van ons dagelijks leven. De technologieën op dit gebied blijven zich razendsnel ontwikkelen, wat leidt tot nieuwe en spannende trends. Benieuwd welke ontwikkelingen je niet mag missen? Wij delen de laatste trends in digital signing met jou. 

Hagenaar digitale reclame digital signing

Digitale signing. Het biedt een uitkomst voor velen om meerdere campagnes te integreren in een enkele display met een on demand karakter of om een bijzondere ervaring te creëren voor gebruikers en kijkers. Hieronder volgen enkele trends op het gebied van digital signing die jij kunt implementeren in jouw marketingstrategie en inzicht geven in de veranderende digitale wereld. 

De ontwikkeling van slimme steden en omgevingen

Voor steden en bedrijven wordt het bijdragen aan slimme steden steeds belangrijker. Zeker sinds de pandemie is dit in een stroomversnelling gekomen. Gemak op afstand en snelle verspreiding van informatie werden erg belangrijk. Denk aan digitale showrooms en rondleidingen of verspreiding van informatie op billboards in de buitenruimte. Deze stroomversnelling gaat hand in hand met ontwikkelingen op het gebied van digitalisering. Deze bieden namelijk steeds meer mogelijkheden om sneller en efficienter te communiceren met voorbijgangers, inwoners en consumenten.

Het toepassen van digitale signing is daardoor een steeds meer toegepaste vorm van signing, zowel op sociaal als commercieel gebied.Direct de prijzen wijzigen via één systeem? Diverse supermarkten doen het al. Digitale bewegwijzering die je realtime kunt aanpassen voor bezoekers van ziekenhuizen, hotels of personeel van de kantoren? Het is mogelijk. Vooral het realtime karakter van digitale signing zorgt voor het versneld en efficient overbrengen van informatie, daar het snel te plaatsen is en men on demand informatie kan tonen, wijzigen en naar kan verwijzen (bijvoorbeeld door middel van QR). 

Focus op ervaren (immersive experience)

Je hebt het vast al wel eens voorbij zien komen via de Sociale Media. Grootste 3D schermen van aquaria, katten of andere advertenties op gecurvde schermen in Japan. Deze 3D ontwerpen en schermen geven de kijker het gevoel in de advertentie gezogen te worden of dat de advertentie bijna echt deel uitmaakt van de werkelijkheid. In Nederland zien we dit nog niet, maar ook deze geavanceerde technologie zou de oversteek kunnen maken of in ieder geval inspireren tot meer intensere ervaringen met digitale signing.

Lapjeskat

Zo zou je een volledige productervaring kunnen creëren met een ruimte voorzien van digitale schermen. Dit zie je bijvoorbeeld al naast roltrappen in fashionretail en in meeslepende ervaringen bij musea, waarbij je schilderijen en kunstwerken op een andere manier kunt ervaren. Denk vooral onbegrensd! Deze installaties zorgen vaak voor bijzondere ervaringen die mensen willen delen met anderen. Als expert in technologische oplossingen helpen we je graag om een unieke beleving te creëren.

Interactieve ervaringen met digitale signing

Naast complete ervaringen komt er ook meer focus op interactiviteit, zoals het toevoegen van touch aan de digitale schermen, waarmee een behoefte aan On Demand wordt vervuld voor gebruikers. Direct kleding passen in de winkel via een scherm? Het is tegenwoordig mogelijk. Ook het opvragen van menu's via schermen en directe bestellingen in de horeca (zelfbediening) zijn niet meer weg te denken. 

Duurzame technologie

Het is bijna een inkoppertje en tóch blijft de zoektocht naar duurzame alternatieven hoog in het lijstje van trends staan in de reclameindustrie, ook voor digital signing. Hagenaar richt zich hierop door enkel duurzame en betrouwbare producten te produceren met het doel om LED schermen aan te bieden die langer blijven schijnen met een lagere energieconsumptie. 

Op zoek naar digitale signing en goed advies? Neem contact op met onze digital experts. 

Meer weten over deze blog?